logo
HU EN

Program


Concerto Armonico: Carl Philipp Emanuel Bach 6.

Concerto Armonico: Carl Philipp Emanuel Bach 6.

"Gazdagságuk, dinamizmusuk, drámai elemeik és finomságaik végtelen változatossága erős hangon szólítják meg úgy a hallgatót, mint a játékost. Járjon velünk most ebben a műfajban és fedezzen fel általuk egy csodás, színes világot.” - Spányi Miklós -

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. május 15. vasárnap, 19:30

Concerto Armonico: Carl Philipp Emanuel Bach 6.

Közreműködik:
Concerto Armonico
Művészeti vezető: Spányi Miklós
Koncertmester: Homoki Gábor

„Meglepetés meglepetést követett, amikor – immáron úgy 25 éve – először olvastam át Carl Philipp Emanuel Bach éppen megszerzett, odáig számomra ismeretlen csembalóversenyeit. A dilemmára, mit is vegyünk fel belőlük, a válasz csak egy lehetett: mindegyiket. Hamarosan követte ezt a megállapodás az akkor már neves svéd BIS lemezcéggel mind az 52 concerto felvételére. A 20 CD-s sorozat C. P. E. Bach jubileumi évére, 2014-re lett kész. Mellette megkezdtem a szerző szóló billentyűs darabjainak is a felvételét, ami szintén közel áll befejezéséhez és teljes formájában 42 CD-t fog tartalmazni. A kritikák máris a hangfelvétel történetének egyik legjelentősebb vállalkozásaként értelmezik a kettős sorozatot.

Munkánk jelentősége abban is áll, hogy C. P. E. Bach életművéből ez idáig rengeteg kompozíció szinte hozzáférhetetlen volt és emiatt soha, vagy ritkán hangzott csak el. Most itt, a BMC remek koncerttermében reményeink szerint megszólaltathatjuk a CD-n már rögzített 52 billentyűs versenyművet, a világon először koncertsorozatként. Utunk során a versenyművek mellett egyéb műfajokkal: a szerző szimfóniáival, kamarazenéjével és szóló-billentyűs szonátáival színesítjük a koncertműsorokat.

De ki is volt Carl Philipp Emanuel Bach? 1714-ben Weimarban született, Johann Sebastian Bach második fiúgyermekeként. Jogi tanulmányai után került Nagy Frigyes porosz király szolgálatába. Itt eltöltött közel 30 esztendeje után élete utolsó 20 évében, 1788-ban bekövetkezett haláláig, Hamburg templomainak főzeneigazgatójaként működött. Életében az egyik legjelentősebb zeneszerzőként tisztelték, zenéjét (főként billentyűs műveit) életében és azután is olyanok csodálták, mint Haydn és Beethoven. A 19. században apjának, Johann Sebastian Bach zenéjének újrafelfedezése szorította háttérbe a fiú munkásságát, valamint az is, hogy ekkor már a bécsi klasszicizmus értékelése szinte kiszorította a zenetörténeti szemléletből a vele majdnem egyidős „észak-német klasszicizmust” annak sok kiváló képviselőjével. Ez a zenei nyelv, amelynek kiformálásában C. P. E. Bachnak jelentős része volt, a személyes érzések jelentőségét erősen és legfőképpen másképp hangsúlyozza, mint a barokk, de a bécsi klasszikától is eltérően. Ez az út egyenesen vezet a zenei romantikához.

A billentyűs versenymű, amely először J. S. Bach életművében jelenik meg, a berlini iskola egyik központi műfajává vált. C. P. E. Bach egész hosszú életét végigkíséri, hisz ő maga, ünnepelt billentyűs virtuózként, rendszeresen játszotta saját versenyműveit koncertjein. Így ezekben zenei nyelvének, zeneszerzői egyéniségének minden változása, „életrajza”, tetten érhető és szóló-billentyűs kompozíciói mellett éppen a versenyművek tekinthetők életműve gerincének. Gazdagságuk, dinamizmusuk, drámai elemeik és finomságaik végtelen változatossága erős hangon szólítják meg úgy a hallgatót, mint a játékost. Járjon velünk most ebben a műfajban és fedezzen fel általuk egy csodás, színes világot.” Spányi Miklós, 2018

Ajánlatunk


A klasszikus zene és a cigányzene izgalmas találkozását élvezheti a közönség az Egri & Pertis Zongoraduó „Áthallások” című, a társművészetek kölcsönhatását bemutató koncertsorozat decemberi estjén.

Vajon mi itt és most Bábel tornyát, vagy egy egységes, ha egymás nyelvét nem is beszélő, de legalább megértő népek Európáját építjük? Avagy egy sok nyelven beszélni tudó, és egymást megértő emberek Magyarországát? Az UMZE koncertje francia, magyar, és közvetve számtalan más kultúra hatását vizsgálja a zene médiumán keresztül.

Közreműködik: Binder Károly - zongora Hidász Tamás - dob Fonay Tibor – nagybőgő

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!