Dali Gutserieva, Emmanuel Plasson és a Prágai Kamarazenekar
Közreműködik:
Dali Gutserieva – cselló
Prágai Kamarazenekar
Vezényel: Emmanuel Plasson
Közreműködik:
Dali Gutserieva – cselló
Prágai Kamarazenekar
Vezényel: Emmanuel Plasson
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. október 20. hétfő, 19:00
Műsor:
Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni – Nyitány
Camille Saint-Saëns: a-moll gordonkaverseny, Op. 33
*****
Bohuslav Martinů: Serenade No. 2., H 216
Antonín Dvořák: Cseh szvit, Op. 39
Mozart egyik leggyakrabban játszott operája a Don Giovanni, amely 1787. október 29-én szólalt meg először a prágai Nostitz Színházban. A nyitány az egész opera kulcsfontosságú motívumait összefoglalja, és előre jelzi drámai karakterét is. A mű 1787 során íródott, és az bizonyos, hogy Mozart néhány részt – köztük a nyitányt – már Prágában, alig a bemutató előtt komponált meg.
Camille Saint-Saëns 1872-ben, Auguste Tolbecque cselló- és gambaművész számára írta első csellóversenyét. S műfajban megszokott háromtételes forma helyett a zeneszerző egyetlen tételben alkotta meg a művet, három, szorosan összefüggő részre osztva azt. Saint-Saënst itt a kontrasztok mestereként ismerhetjük meg – néha viharos és drámai, máskor álmodozó és lírai hangvételt választ.
Dvořák Cseh szvitje remekül tanúskodik a zeneszerző spontán dallami invenciójáról és kifinomult hangszerelői készségeiről. A mű a Szláv táncok egy évvel korábban elkészült első sorozatának hangulatát viszi tovább és bontakoztatja ki.
A Prágai Kamarazenekar Európa négy legrégebb óta fennálló kamarazenekarainak egyike: 1951-es alapításától kezdve megszakítás nélkül folytatja tevékenységét. Tagsága 34 zenészből áll, amely nagyjából a Mozart korabeli zenekarok méretének felel meg, és karmester nélkül is képes játszani. Európai fellépései mellett a PKO tíz turnét járt végig Dél-Amerikában, tizenhatot az Egyesült Államokban és Kanadában, és kilencet Japánban.
Dali Gutserieva 1999-ben született, és hatévesen kezdett zenével foglalkozni. Számos neves zenei verseny (köztük a Nouvelles Etoiles International Music Competition, a salzburgi Grand Prize Virtuoso International Music Competition és a VII. Odin International Contest) győztese, illetve díjazottja. Az elmúlt évadokban fellépett Daniel Oren és a Covent Garden Sinfonietta, illetve David Geringas és a Geringas Chamber Orchestra társaságában, több oárizsi, brüsszeli, amszterdami és londoni fellépés mellett.
Emmanuel Plasson karmester nemzetközi karrierje a szimfonikus és operarepertoárra egyaránt kiterjed. 1994-ben megnyerte a Donatella Flick Nemzetközi Karmesterversenyt. Nem sokkal később két évadra meghívták a New York-i Metropolitan Opera asszisztens karmesterének. 2020 áprilisáig a Hawaii Opera elsőkarmestere és művészeti vezetője volt. Világszerte vezényelt olyan együttesek élén, mint a BBC Philharmonic Orchestra, a New York Opera Society, a Royal Ballet at Covent Garden vagy az Orchestre de la Suisse Romande.
Műsor: Georg Friedrich Haas: Tria ex Uno Joanna Bailie: A giant creeps out of a keyhole Arnold Schönberg – Ajtony Csaba: Klavierstücke op. 33 a és b Arnold Schönberg – Gryllus Samu: A Survivor from Warsaw op. 46 Petra Stump-Linshalm: Hidden Figures
A koncertprogram íve a „klasszikus” zeneszerzőktől indul, akik a mozi számára is komponáltak – többek között Camille Saint-Saëns, Szergej Prokofjev és Darius Milhaud –, egészen a filmzene ikonjaiig, mint Henry Mancini, Hans Zimmer vagy John Williams. Mindeközben a közönség olyan kedvenc filmélményeire emlékezhet, mint „A keresztapa”, „A rózsaszín párduc“, „A Karib-tenger kalózai” vagy a „Csillagok háborúja”.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!