Orzechowski sikeresen ötvözi játékában a klasszikus és az improvizatív zenét, gyakran elhomályosítva a műfajok határait. Ez jól tetten érhető az Experiment : Penderecki címmel (Decca / Universal, 2012) megjelent lemezén, amelyen arra tett kísérletet, hogy Penderecki zenekari szerkezeteinek szóló zongorára való adaptálásával a kiemelkedő lengyel zeneszerző stílusának esszenciáját ragadja meg. Hasonló megközelítés jellemezte a High Definition Quartettel kiadott, Witold Lutosławski zenéjére épülő Bukoliki című lemezét is (ForTune, 2015). Ezt az anyagot a HDQ teltházas koncerten mutatta be az Opusban a 3. Polska Jazz Fesztivál közönségének. Diszkográfiájában saját kompozíciót tartalmazó lemezt éppúgy találunk (Hopasa, 2013), mint az Opust szintén megjárt Marcin Maseckivel közösen készített és a Capella Cracoviensis kíséretével felvett Bach-átiratokat (Bach Rewrite, 2013), vagy a népzenének a szokásos műfaji kereteket meghaladó értelmezését nyújtó szólóalbumot (15 Studies for the Oberek, 2014).
A zongorista mindemellett olyan vezető lengyel zenekarokkal is fellép, mint a Sinfonia Varsovia, a katowicei székhelyű Lengyel Nemzeti Rádió Szimfonikus Zenekara, az AUKSO Kamarazenekar vagy a Lengyel Rádió Szimfonikus Zenekara, hogy csak néhányukat említsük.
A kortárs zene több nagyságával is együttműködött, ilyen volt Philip Glass, Steve Reich és Krzysztof Penderecki, a jazz területéről pedig olyanokkal, mint Randy Brecker, Avishai Cohen, Victor Mendoza, Michał Urbaniak vagy az Oleś Brothers. Emellett a zenei világ számos más kiemelkedő előadójával is voltak közös projektei, elég a Portishead-es Adrian Utley, Carlos Zíngaro, Agata Zubel, Skalpel, William Basinski, Fennesz vagy Krzysztof Knittel nevét említenünk.
Orzechowski egyedi, azonnal felismerhető stílusának legfontosabb eleme egyrészről a modern improvizatív zene és a kortárs zene műfajainak – a romantika és az impresszionizmus, illetve a 60-as évek lengyel kortárs zenei irányzata, a szonorizmus hagyományait felhasználó – ötvözése, másrészről pedig már meglévő zenei anyagok merész zenei újrafogalmazása. Ennek jegyében készült el az improvizatív kifejezésmód lehetőségeinek további feltárását célzó legújabb szólóalbuma is, a 2017 októberében megjelent 24 Preludes & Improvisations.
Kérjük Önöket, hogy az Opus Jazz Clubba váltott jegy mellé ne felejtsenek el asztalt foglalni!
Asztalt jeggyel, internetes jegyváltás esetén utalványazonosítóval rendelkező vendégeinknek tudunk foglalni.
Az asztalfoglalásokat legkésőbb 20 óráig tudjuk fenntartani!
Közvetlenül koncertkezdés előtt történő jegyvásárlásnál vendégeink a meglévő asztalokat érkezési sorrendben foglalhatják el.
Telefon
+36 1 216 7894