logo
HU EN

Program


j(A)zz!-Purple is the Color (A/CZ)
3

j(A)zz!-Purple is the Color (A/CZ)

A csapat zenéje jócskán merít a jazz-kvartett játék gazdag hagyományaiból, ugyanakkor modern hangzásvilágának kialakításakor nem riad vissza pop- és népzenei elemek felhasználásától sem.
 more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, November 22 2017 9:00PM

Közreműködik:

Simon Raab - zongora
Štěpán Flagar - szaxofon
Martin Kocián - nagybőgő
Michał Wierzgoń - dob

Gyakran igen hosszú keresést igényel a megfelelő személyiségeket megtalálni egy zenekar megalapításához, olykor-olykor azonban előfordul, hogy szinte egy csapásra, egyfajta ösztönös sugallatra teljesen organikusan zajlik ez a folyamat.  Ez utóbbira jó példa Simon Raab zongoraművész-zeneszerző új projektje. Raab és későbbi zenei partnerei (Štěpán Flagar, Martin Kocián és Michał Wierzgoń) között az első találkozásra 2015-ben, Linzben került sor, akkor amikor Raab éppen befejezte ott zenei tanulmányait, míg a másik három zenész elkezdte azt. Szinte az első pillanattól kezdve érezték, hogy van valami közös bennük, s egy rögtönzött session során már el is kezdett formálódni mindaz, amit ma Purple Is The Color néven ismerünk.

Raab neve korábban is jól csengett már az osztrák zenei színtéren, hiszen számos formációban és műfajban játszott, mint például Lucia Leena énekesnő Listen to Leena elnevezésű pop-együttese, vagy az ettől gyökeresen eltérő kortárs jazz kvintett, a Luzid Chaos. Raab hozzáértő fülét és éberségét egyaránt bizonyítja a cseh társaival való együttműködés, hiszen Flagar saját kvartettje a 2015-ös Európai Jazzversenyen döntőse volt, s a legjobb szólista díjat abban az évben a dobos Wierzgoń nyerte el.

A csapat zenéje jócskán merít a jazz-kvartett játék gazdag hagyományaiból, ugyanakkor modern hangzásvilágának kialakításakor nem riad vissza pop- és népzenei elemek felhasználásától sem. Ilyen értelemben bátran állíthatjuk, hogy zenéjükben van valami különlegesen európai jelleg, ami sokkal inkább a kultúrák eklektikus keverékéből és a klasszikus zene folytonos jelenlétéből táplálkozik, mint egy blues-alapú hagyományból. Európai ez a zene abban az értelemben is, hogy a komoly és a szeszélyes, hóbortos dolgokat ugyanazon érme két oldalaként kezeli.

Nyilván erre utal a csapat névválasztása is, és az a tény, hogy vonakodnak magukat ’jazz zenekarként’ aposztrofálni. A bíbor, avagy lila szín csak a kék és a piros kombinációjának eredményeként létezhet, ahogy a zenekar esetében is a zene a kompozíció és improvizáció megfelelő arányából jön létre. Egyrészt van valami éteri szépség abban, ahogyan gyönyörű vonalvezetésű dallamaikat határtalan tisztasággal, a sietség és nyugtalanság legkisebb jele nélkül megszólaltatják, másrészt viszont ott van a különféle groove-ok izgalmas kölcsönhatása, amely néha akár a szándékolt káosz rövid közjátékaihoz is vezethet. Az egymáshoz tökéletesen illeszkedő négy személyiség egy közös, teljességgel kortárs zenei nyelvet talált magának, amely melegségével bármelyikük szabad önkifejezését lehetővé teszi.


Kérjük Önöket, hogy az Opus Jazz Clubba váltott jegy mellé ne felejtsenek el asztalt foglalni! Asztalt jeggyel, internetes jegyváltás esetén utalványazonosítóval rendelkező vendégeinknek tudunk foglalni. Az asztalfoglalásokat legkésőbb 21 óráig tudjuk fenntartani! Közvetlenül koncertkezdés előtt történő jegyvásárlásnál vendégeink a meglévő asztalokat érkezési sorrendben foglalhatják el.
Tel: (+36 1) 216 7894

Our offer


Dániel Kinczel's trio takes the listener into the world of the pianist-composer's works, which were born as a love child of cool jazz and impressionist music, but also inherited some blues features.

Raquel Kurpershoek Jaldón, born in 1998, became known after winning talent contests from 2016. She learned Cuban, Brazilian, and Indian music in Rotterdam and flamenco singing in Spain. She also studied sign language. In 2020, her documentary Traslasierra about flamenco and the deaf won awards internationally.

The band absorbs the material of the original recordings, sticking to the arrangements, forms and compositional features. As improvisation is at the heart of jazz, solos are invented by the players at the moment.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.