logo

„A gitáros Babos Gyula, a magyar jazz zenészek Nagy Generációjának egyik hőse, aki az 1970-es és 80-as években sikeresen ültette át a jazz-rock fúziót magyar talajba, soha nem tudott nyugodni a babérjain.

A MAO zenészeiből összeállított alkalmi szextett koncertjének címe Herbie Hancock 1968-ban megjelent albumára referál.

Egy wirtigli bécsiesch kórustalálkozóra invitáljuk a mélyen tisztelt publikumot a sorozat záróestjén, ahol a Szent Efrém Férfikar legendás kórusok és ismeretlen (ám rendkívül ígéretes) együttesek bőrébe bújva rója le a tiszteletét Bécs előtt.

Az első UMZE (Új Magyar Zene-Egyesület) 1911-ben alakult „a modern magyar zenei törekvések terjesztése és megismertetése”. Vezetésében Bartók, Kodály és Weiner is szerepet vállaltak. Az egyesület nem volt hosszú életű, 1930-as újjáalakulása után 1938−39-ben megszűnt. Az első Muzsika című lap 1929−30 között működött Papp Viktor főszerkesztésében. Az újság nem volt hosszú életű.

A Nigun – európai jazz zenekarként egyedülállóan – a Közép-kelet európai zsidó zenét tartja eredőjének. Zenéjükben a spirituális erőt hordozó hagyomány, és a modern jazz olvad egységgé.

A hazai jazz élvonalbeli zenészeiből álló kvartett Tourist No1. című albuma 2013-ban jelent meg a Hunnia Records gondozásában, de az elkészült lemez élő bemutatójára mindeddig nem került sor. Az Opus Jazz Club büszke arra, hogy – még ha megkésve is – de lehetőséget tudott biztosítani e régen esedékes koncert létrejöttének.

Berki Tamás - ének Sárik Péter - zongora

A német és a svájci zenei színtér legkreatívabb harsonásaiból alakult Vertigo Quartet kizárólag saját szerzeményeket játszó zenekar. A jazz, a klasszikus zene és a szabad improvizáció közti stiláris határokat feloldva briliáns technikai felkészültséggel kínálják hallgatóiknak a kiforrott zenekari szellem és a négy különböző karakterű, ötletgazdag szólista-személyiség harmonikus egységét.

A Killah Tofu több mint három éve volt már a német, osztrák és szerb jazz színtér aktív szereplője, amikor végre elérkezettnek látták az időt, hogy kirukkoljanak első albumukkal, s ezzel még szélesebb körben hívják fel a figyelmet védjegyszerűen eredeti, erőteljes, merész és hangulatos zenéjükre.

Dresch Mihály - szaxofon, fuhun; Lukács Miklós - cimbalom; Horváth Balázs - nagybőgő ; Baló István - dob

Az imádkozó Bécsbe hallgathatunk bele a zenei kirándulás második napján. Nyolc zseni és egy kiváló mesterember kompozíciói hangzanak el, akik életében Bécs, vagy Bécs zeneisége meghatározó volt.

„Ahogy Bartók Béla és Kodály Zoltán, a magyar zene ‘védőszentjei’ esetében, úgy az Ávéd János és a Balance által írt dalok is mind a népi bölcsesség és a kifinomult költői elképzelések elegyén alapulnak, melyek a természeti világot és annak újjáteremtő erőit annak természetes és természetfeletti jelenségeivel együttesen dicsőítik.

Czirják Csaba a negyvenes generáció kiválóan képzett gitárosa. A Liszt Ferenc Zeneművészeti főiskola elvégzése után a bostoni Berklee College of Music hallgatója volt. Magyarországra visszatérve több műfajban és felállásban is kipróbált muzsikusként ismeri a közönség.

A zenekar az ezredforduló táján alakult a nép- és világzene, a jazz és a kortárs zene területén egyaránt otthonosan mozgó Borbély Mihály vezetésével, hasonló szellemű és gondolkodású muzsikusok csatlakozásával.

Hazánk egyik legeredetibb triója, a Lukács Miklós Cimbiózis eddig két albumot jelentetett meg a Fonó Records gondozásában, s mindkettő komoly szakmai és közönségsikert hozott az együttesnek, melyet a számtalan hazai fellépés mellett jó néhány külföldi fesztiválszereplésük (Wrocław, Athén, stb.) is bizonyít.

A Liszt-díjjal és Szabó Gábor Életműdíjjal is elismert Oláh Kálmán évek óta szenvedélyesen keresi az új zenei kifejezési formákat. Nem csak előadóként, hanem zeneszerzőként is a jazzvilág élvonalába tartozó művész, aki számos előadóművészi díja mellett megkapta az amerikai Thelonious Monk Jazz Composers Competition 2006-os zeneszerzői fődíját is, amelyet az Always című kompozíciójáért ítélt oda neki a világnagyságokból álló zsűri.

A Gáspár Károly Trió The Outsider című albuma közel egy éve jelent meg a Hunnia Records gondozásában. A felvételek a BMC stúdiójában készültek, s a lemezbemutató koncertre az Opus Jazz Clubban került sor.

A Gányi Miklós Trió tipikusan bebop alapokra épülő, tradicionális jazzelemeket felvonultató, mégis ízig-vérig modern zenét játszó hármas. Repertoárjukon saját kompozícióikon kívül jazzsztenderdek is szerepelnek, melyek szintén teljesen egyedi felfogásban szólalnak meg, s így merőben új értelmet nyernek. A témákat afféle bázisként használják a rájuk jellemző újszerű zene megalkotásához.